I
nformacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w PPHU AGBUD Grzegorz Kolodziejski:
- Administratorem Danych Osobowych (Administrator) jest Grzegorz Kołodziejski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „AGBUD” GRZEGORZ KOŁODZIEJSKI z siedzibą rejestrową we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 198/8A, 53-139 Wrocław, NIP: 691-175-19-03, adres do korespondencji Franklina Roosevelta, nr 1, lok. 2, 59-220 w Legnicy.
- Administrator powołałInspektora Ochrony Danych Osobowych w osobie Pana Mariusza Kania,z którym można skontaktować się pisząc na adres e-mail:iod@agbud.legnica.pl lub listownie na adresAGBUD PPHU Grzegorz Kołodziejski, ul. Franklina Roosevelta, nr 1, lok. 2, 59-220 Legnica z dopiskiem „Ochrona Danych Osobowych”.
- Grzegorz Kołodziejski przetwarza dane zarówno jako administrator posiadający własne cele i środki przetwarzania, jak i jako podmiot przetwarzający (procesor) w oparciu o umowę o zarząd nieruchomości i stosowną umowę powierzenia danych osobowych.
- Cel przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przesłanek wynikających z art. 6 Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2016/679 w szczególności:- W celu zawarcia, wykonania, rozwiązania umów lub innych czynności prawnych – w tym zakresie dotyczy to wszystkich czynności przygotowawczych poprzedzających zawarcie umowy, w tym analizy jak i czynności w procesie zawierania umowy, wykonywania lub rozwiązywania umowy lub inne czynności związane z umową (np. pełnomocnictwa), związane z obsługą klienta w ramach umów o pracę, zleceń, dzieł i umów zarządu nieruchomością;
- W celu wykonania czynności stosownie do zgody udzielonej przez pracowników, Klienta (Wspólnoty Mieszkaniowe) lub indywidualnych zgód mieszkańców zarządzanych nieruchomości;
- W celu wykonywania zadań w interesie publicznym w zakresie wynikającym z przepisów prawa;
- Wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych np.: wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych, udzielania odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przez prawo, udzielania informacji organom administracji publicznej i organom ścigania, w przypadku przestępstw, których ofiarą są Klienci lub mieszkańcy;
- Ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń, co obejmuje sprzedaż wierzytelności innemu podmiotowi;
- Tworzenia analiz, zestawień i statystyk na potrzeby wewnętrzne administratora;
- w pozostałych celach związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz do wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów Administratora, w tym sprzedaży i marketingu bezpośredniego.
- Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w celu zawarcia i realizacji umowy niezbędne.
- Rodzaje przetwarzanych danych osobowych: przetwarzane są dane zwykłe niezbędne do celów realizacji umowy. Administrator zastrzega sobie prawo przetwarzania danych sensytywnych zgodnie z art. 10 Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r nr 2016/679 („dane o skazaniach”) tylko w ściśle określonych przypadkach tj. w sytuacjach skazania za przestępstwo na skutek którego pokrzywdzonym jest Administrator lub Klient, w imieniu którego działa Administrator.
- Dane osobowe będą pobierane:
- od Zarządów Wspólnot Mieszkaniowych, z którymi Administrator zawarł umowę o zarząd nieruchomością,
- bezpośrednio od osób, z którymi Administrator zawiera umowy lub mieszkańców wspólnot jeżeli czynności Administratora wymagają odrębnej zgody osoby, której czynność dotyczy;
- z rejestru przedsiębiorców (obecnie Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) oraz z bazy Głównego Urzędu Statystycznego oraz podmiotów zbierających lub analizujących informacje o przedsiębiorcach w celu marketingowym oraz w celu tworzenia zestawień i analiz przez czas trwania umowy;
- z podmiotów obsługujących transakcje płatnicze w przypadku płatności bezgotówkowych – przelewy bankowe;
- Dane osobowe będą przetwarzane:
- przez czas niezbędny do realizacji umowy. W przypadku rozwiązania umowy Administrator będzie przechowywał dane przez czas określony możliwością dochodzenia roszczeń z tytułu umowy;
- do czasu cofnięcia zgody – w przypadku danych osobowych pozyskanych na podstawie zgody;
- przez czas wynikający z przepisów prawa lub determinowany ważnym interesem Administratora ze szczególnym uwzględnieniem aktów notarialnych.
- Prawa osoby, której dane dotyczą. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- Żądania dostępu do swoich danych osobowych;
- Sprostowania danych osobowych, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym;
- Usunięcia danych przetwarzanych, ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e) i f) RODO;
- cofnięcia wszystkich lub niektórych zgód dotyczących przetwarzania danych lub przetwarzania określonych danych.
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (od dnia 25 maja 2018r.), gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Klienta narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2016/679 (RODO)
– o ile nie zachodzą przesłanki dalszego przetwarzania danych przez Administratora, w szczególności w związku z trwaniem celu przetwarzania.
- Odbiorcą danych mogą być:
- Partnerzy współpracujący z Administratorem, w szczególności podwykonawcy z branży budowlanej celem realizacji czynności związanych z realizacją umowy zarządu nieruchomością;
- Organy państwowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
- Podwykonawcy wspierający wykonanie naszych usług – w szczególności firmy budowlane realizujące usługi wykończeniowe lub reklamacyjne na rzecz Klientów;
- Podmiotom świadczącym usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, agencjom badawczym działającym na zlecenie Administratora;
- Podmiotom nabywającym wierzytelność – w razie nieopłacenia przez Klienta naszych wierzytelności w terminie;
- Podmiotom współpracującym z nami przy obsłudze spraw księgowych, podatkowych prawnych – w zakresie w jakim staną się administratorami danych;
- Dane osobowe Klienta nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz z uwagi na wielość umów zarządczych mogą być profilowane.